خبر هاي جديد و روز دنيا و ايران خبر هاي جديد و روز دنيا و ايران .

خبر هاي جديد و روز دنيا و ايران

رتبه برتر كنكور به رئيس‌جمهور چه گفت؟

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا، تالار علامه اميني دانشگاه تهران امروز ميزبان جشن آغاز رسمي سال تحصيلي دانشگاه‌ها و آموزش عالي كشور با حضور مسعود پزشكيان، رئيس‌جمهور بود.

در اين مراسم همچنين حسين سيمايي صراف، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، محمدرضا ظفرقندي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، محسن حاجي‌ ميرزائي، رئيس دفتر رئيس‌جمهور، مهدي سنايي، معاون امور سياسي دفتر رئيس‌جمهور، سيدضياء هاشمي، معاون فرهنگي و اجتماعي معاون اول رئيس‌جمهور، حجت‌الاسلام عبدالحسين خسروپناه، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، حجت‌الاسلام مصطفي رستمي، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، غلامعلي حدادعادل، رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي، معاونان وزارت علوم و روساي شماري از روساي دانشگاه‌هاي مطرح حضور داشتند.

رئيس‌جمهور، وزير علوم، وزير بهداشت بكس بت، رئيس دانشگاه تهران و رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران همچنين سه نماينده از سوي دانشجويان در اين مراسم سخنراني كردند و از داوطلبان برتر در گروه هاي پنج گانه آزمون سراسري سال ۱۴۰۳ تقدير شد.

صبا معصوم‌نيا رتبه اول كنكور گروه آزمايشي علوم تجربي آزمون سراسري سال ۱۴۰۳ نيز امروز جايزه خود را از رئيس‌جمهور دريافت كرد و حين دريافت اين جايزه زمان كوتاهي با رئيس‌جمهور نيز صحبت كرد كه از چشم خبرنگار ايرنا دور نماند.

وي در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا در مورد اينكه به رئيس‌جمهور چه گفته است، توضيح داد: در روزهاي اخير پيام هاي زيادي در فضاي مجازي دريافت كردم و افراد از من خواستند با رئيس جمهور در مورد مصوبه تاثير قطعي معدل و مشكلاتي كه براي داوطلبان به وجود آورده است، صحبت كنم تا در اين مصوبه بازنگري و عدالت آموزشي بهتر اجرا شود.

معصوم نيا در پاسخ به سوال ديگري در مورد فضاي جلسه امروز در تالار علامه اميني دانشگاه تهران گفت: اين جلسه تجربه‌هاي زيادي براي من داشت و خوشحالم كه اينجا حضور داشتم.

وي مطالبه اصلي خود را از دولت چهاردهم برقراري عدالت آموزشي دانست و گفت همه ما دوست داريم بمانيم و كشور خود را بسازيم. من هم مشتاق هستم كه شرايط طوري مهيا باشد كه بتوانم با نهايت توان به ملت خود خدمت كنم.

به گزارش ايرنا، رئيس جمهور نيز در اين مراسم اظهار داشت: آنچه ما به دنبال آن هستيم و از دانشجويان و اساتيد انتظار داريم، حل مشكلات و گره‌هايي است كه در جامعه داريم؛ كسي كه ذهن خلاقي دارد، توانمند است و انگيزه دارد و دلش مي‌خواهد ايران را به عزت برساند، چشم‌انداز مورد تاكيد رهبري مبني اول شدن ايران در منطقه را مي‌تواند با تلاش و كوشش امكان‌پذير كند.

مسعود پزشكيان افزود: به‌عنوان يك ايراني وقتي پيشرفت كشورهاي خارجي را مي‌بينم، براي من افت دارد و نمي‌توانم تحمل كنم كه ما در اين سطح باشيم و آنها در آن سطح. بايد تلاش كنيم مردم ما به جايي برسند كه از كسي كمتر نباشيم؛ ما از كسي كمتر نيستيم. اين كه مي‌گوييم وفاق داشته باشيم و دعوا نكنيم، مبناي فكري و باور من از كتاب و قرآن است كه با آن رشد كرديم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۴۱:۳۵ توسط:زهرا سلامي موضوع: نظرات (0)

محكوميت مديرعامل يك شركت نفتي فارس به دليل استخدام ۲۶۵ نفر بدون رعايت تشريفات قانوني

ايرنا: رئيس منطقه سه سازمان بازرسي كل كشور و بازرس كل استان فارس از صدور حكم قطعي مربوط به مديرعامل وقت و دبير كميسيون مناقصات و كميته فني و بازرگاني يكي از شركتهاي نفتي در پي شكايت بازرسي استان خبرداد.

كاظم اكرمي جمعه در اين باره به خبرنگاران گفت: به استناد مستندات دريافتي از ستاد مركزي و نواحي نفتي و محاسبات حسابداري از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ تعداد ۲۶۵ نفر به صورت پيمانكاري، برخلاف بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي بالادستي صادر شده جذب شده‌اند.

وي با بيان اينكه با كشف اين موضوع از سوي بازرسي استان براي مديرعامل وقت شركت پرونده كيفري تشكيل شد، افزود: جذب نيرو بدون اخذ مجوزات قانوني مطابق با مفاد ماده ۵۹۸ قانون manelibet مجازات اسلامي با موضوع دخل و تصرف در وجوه دولتي تشخيص داده شد كه نامبرده به مرجع قضايي معرفي و به پرداخت جريمه در حق صندوق دولت محكوم شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به صدور حكم قطعي براي دبير كميسيون مناقصات و كميته فني و بازرگاني وقت در خصوص يك پرونده ديگر خبرداد و گفت: بر اساس گزارش بازرسان اين مرجع؛ صورتجلسه هاي كميته فني و بازرگاني پس از تاييد و امضا توسط اعضاي كميته، توسط دبير وقت كميته و كميسيون مناقصات و مديرعامل وقت تغيير يافته، به نحوي كه شرايط رقابتي مناقصات از بين رفته كه بازرسي استان به اين موضوع ورود كرد و نامبرده به دليل جعل و استفاده از سند مجعول به تحمل يك سال حبس تعزيري محكوم شد.

بر اساس اين گزارش دو حكم صادر شده، قطعي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۱۱:۵۳ توسط:زهرا سلامي موضوع: نظرات (0)

آقاي پزشكيان، قبل از آنكه شكايت ما به قوه قضاييه برسد، ظريف را كنار بگذاريد!

به گزارش ايلنا، حميد رسايي نماينده مجلس شوراي اسلامي در جلسه رسمي و در تذكر شفاهي گفت:‌‌ مطابق ماده ۲۳۴ آيين نامه وقتي قانون نقض شود يا از اجراي آن استنكاف شود با درخواست ۱۰ نماينده، اين موضوع در كميسيون مربوطه بررسي خواهد شد و اگر كميسيون تخلف را محرز بداند به صحن مجلس گزارش مي‌دهد و اگر گزارش صحن تاييد شود، پرونده به قوه قضاييه رفته و بدون نوبت رسيدگي خواهد شد.

وي افزود: آقاي پزشكيان برخلاف نص صريح قانون وين پارس، آقاي ظريف را كه فرزندشان تابعيت آمريكايي دارد، به عنوان معاون خودشان معرفي كردند. ايشان با تذكراتي كه داده شد، استعفا داد ولي با فشارها، مجدداً به سر كار بازگشت. ما از آقاي پزشكيان خواستيم كه به قانون تن دهيد اما جناب رئيس‌جمهور لايحه‌اي را براي يك نفر كه يك قيد مهم آن را حذف كرد مجددا به مجلس ارجاع داد.

رسايي تصريح كرد: در حال حاضر ۴۰ نماينده از كميسيون امنيت ملي درخواست رسيدگي داشتند كه مهلت ۱۰ روزه آن شنبه تموم مي‌شود. يعني در اولين جلسه بعد از تعطيلات بايد گزارش كميسيون در صحن قرائت شود و اگر مجلس به دليل آن كه نص صريح قانون نقض شده راي دهد، پرونده به قوه قضاييه خواهد رفت. من از آقاي پزشكيان خواهش مي‌كنم تا قبل از آنكه اين درخواست به قوه قضاييه برود، خودشان قانون را اجرا كنند و نگذارند مجلس چنين تذكري را دهد. ما نمي‌خواهيم رابطه بين ما و دولت به اين شكل شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۵۶:۳۷ توسط:زهرا سلامي موضوع: نظرات (0)

يكي از ماهواره‌هاي پرتاب شده كشور از كار افتاد

ايسنا: رئيس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به اثرات آب و هواي فضايي بر عملكرد ماهواره‌ها، گفت: يكي از ماهواره‌هاي پرتاب شده كشور به دليل مواجهه با پديده آب و هواي فضايي از كار افتاد.

محمدرضا نوابي در نشست تخصصي آلوين بت اقليم و فضا و پايش فعاليت‌هاي خورشيدي با اشاره به برنامه‌هاي بلندمدت كشور براي پرتاب ماهواره‌هاي بيشتر در آينده، اظهار كرد: درك عميق از عوامل محيطي فضا و تأثير آنها بر عملكرد ماهواره‌ها به يك امر ضروري و اجتناب‌ناپذير در صنعت فضايي تبديل شده و اين در حالي است كه تاكنون شايد به اندازه كافي به آن توجه نشده است، اما اكنون ضرورت آن به شدت احساس مي‌شود.

وي، اقليم فضا را ريشه در مباحث بنيادين اخترفيزيك و علوم پايه عنوان كرد و يادآور شد: در پژوهشگاه هوافضا با راه‌اندازي كميته تشعشعات فضايي به مطالعه در اين حوزه اقدام شد، چرا كه از ديدگاه مهندسي هوافضا و فضايي، اقليم فضا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

نوابي با اشاره به اثرات تشعشعات فضايي بر عملكرد ماهواره‌ها، خاطر نشان كرد: اين تشعشعات هم در عملكرد كلي ماهواره و هم در زيرسامانه‌هاي آنها مي‌تواند اختلال ايجاد كند.

وي تاكيد كرد: بر اين اساس هر كشوري كه قصد دارد در آينده ماهواره را به مدار تزريق كند، بايد درك عميقي از اقليم فضا و تأثيرات آن داشته باشد.

رئيس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به تجربيات كشور در اين زمينه، اظهار كرد: يكي از ماهواره‌هاي پرتاب شده كشور به دليل مواجهه با پديده آب و هواي فضايي از كار افتاد و اين تجربه اهميت شناخت دقيق از شرايط اقليمي فضا را براي ما تبيين كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۵۰:۵۷ توسط:زهرا سلامي موضوع: نظرات (0)

سردار قاآني در صحت و سلامت، مشغول فعاليت هستند

معاون هماهنگ‌كننده نيروي قدس سپاه گفت: حال سردار قاآني خوب است و مشغول فعاليت هستند.

به گزارش گروه سياسي ايسكانيوز، معاون هماهنگ‌كننده نيروي قدس سپاه، ايرج مسجدي امروز در همايش تجليل از موكب‌داران و خادمان اربعين حسيني در مجتمع فرهنگي شهيد بهشتي درباره سلامتي سردار قاآني گفت: بسياري از ما مي‌پرسندكه سردار قاآني چه شد؟ ايشان در صحت و سلامت است و مشغول فعاليت هستند. برخي مي‌گويند كه بيانيه بدهيد. چرا بيانيه؟ نيازي نيست چنين اقدامي انجام شود.

وي درباره اوضاع كشور ادامه داد: اسرائيل سايت شرط بندي با شارژ اوليه رايگان غاصب بعد از كشتار وحشيانه در منطقه امروز به سراغ حزب‌الله به عنوان بازوي اصلي مقاومت و پشتيبان غزه رفته است. آن‌ها جنگ را با دستگاه پيجر شروع كردند و سيد مقاومت را به شهادت رساندند و امروز هم‌ هر روز تعدادي از مردم مظلوم را در ضاحيه‌ به شهادت مي‌رسانند.

مسجدي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي از زمين خواست وارد عمل شود، اما تا ديشب هيچ‌ موفقيتي حاصل نكرد، گفت: تعدادي از نيروهاي نظامي رژيم اشغالگر كشته شدند. آن‌ها نتوانستند مقاومت را از پا در آورند. براي همين وارد لبنان شدند. اما با وجود اينكه در غزه تا امروز يك سال از جنگ مقاومت فلسطين مي‌گذرد، آمادگي مقاومت بيشتر شده تا جايي كه حماس ۹۰ درصد آماده نبرد است.

وي با اشاره به اينكه غزه و حماس مي‌گويند كه مبادا كسي سازش كند و در برابر رژيم اشغالگر كوتاه بيايد، ادامه داد: آنها معتقدند كه يا اسرائيل بايد شروط را بپذيرد يا جنگ را ادامه مي‌دهيم و ما آماده نبرد هستيم.

مسجدي با بيان اينكه يك خانواده فلسطيني حاضر نشده از غزه بيرون برود، گفت: اين‌ها مي‌خواستند مردم را به اردن و … كوچ بدهند، اما مردم براي حمايت از فرزندانشان ماندند و مقاومت كردند. وضعيت حزب‌الله و نيروي جهاد اسلامي و مقاومت اسلامي اينچنين نيست كه از بين بروند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۲۴:۴۶ توسط:زهرا سلامي موضوع: نظرات (0)

حركت معنادار پسران رهبري در اوج تنش ايران با اسرائيل

به گزارش خبرنگار سياسي ايونا به نقل از روزنامه خراسان: حضور پررنگ فرزندان رهبر انقلاب در نماز جمعه و عيادت از مجروحان لبناني نوعي مباهله با صهيون بود.

اين روزنامه نوشت:
فرزندان رهبر انقلاب هم‌راستا با سياست و توصيه هاي پدرانه رهبر انقلاب، ميانه اي با رسانه ندارند؛ اين روزها و زير سايه تحولات امنيتي در غرب آسيا و اوج گيري تهديد ها عليه جمهوري اسلامي حضور پررنگ تري در رسانه ها داشتند.

اينكه فرزندان رهبر معظم انقلاب بعد از ترور سيد مقاومت با هم در دفتر حزب ا... در تهران حاضر مي شوند و يا با همين تركيب به ديدار مجروحان لبناني در بيمارستان مي روند و خود وان ايكس برو بت آقا نيز بعد از ترور شهيد سيد حسن نصر ا... خطبه مي‌خواند، يك پيام اصلي بيشتر ندارد: ‌اگر تهديدي متوجه مردم ايران شود، همانند دوران دفاع مقدس خود ما در وسط ميدان كنار مردم ايستاده ايم. در واقع بايد گفت حضور رهبرانقلاب و فرزندان ايشان در نماز جمعه تهران به معني واقعي كلمه يك مباهله با رژيم بزدل اسرائيل بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۳۲:۴۹ توسط:زهرا سلامي موضوع: نظرات (0)

پيام كابينه نتانياهو به خانواده اسراي اسراييلي درباره موعد پايان جنگ با حزب‌الله

به گزارش جهان مانا، شبكه ۱۲ رژيم صهيونيستي به نقل از يك منبع مطلع از پيام ارسال شده براي خانواده‌هاي اسراي صهيونيست در نوار غزه فاش كرد: در اين پيام پيش‌بيني شده است كه جنگ در جبهه شمال طي ۲ يا سه هفته آتي پايان يابد.

اين منبع همچنين گفت: هدف دستيابي به آتش‌بس در جبهه‌هاي شمال و جنوب و همچنين امضاي توافق تبادل اسرا است.

خانواده‌هاي اسراي صهيونيست نسبت به تمركز كابينه رژيم صهيونيستي بر جنگ با حزب‌الله و بي‌توجهي به سرنوشت فرزندان اسير آنها در نوار غزه معترض هستند.

صهيونيست‌ها و خانواده‌هاي اسراي صهيونيست انفجار 2 عليه سياست‌هاي نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در جنگ غزه و ورود به جنگ با حزب‌الله لبنان، معترض هستند و او را به رها كردن اسرا متهم كرده‌اند.

ارتش رژيم صهيونيستي صبح دوشنبه (دوم مهر) حملات تجاوزكارانه گسترده خود به مناطقي در جنوب و شرق لبنان را آغاز كرد و اين حملات همچنان ادامه دارد و تا بدين لحظه صدها شهيد و هزاران زخمي بر جاي گذاشته است.

ارتش رژيم صهيونيستي عصر روز جمعه (ششم مهر) نيز منطقه‌اي مسكوني در ضاحيه جنوبي بيروت را هدف قرار داد كه منجر به شهادت «سيد حسن نصرالله» دبيركل حزب‌الله لبنان شد. حزب‌الله لبنان نيز در واكنش به اين جنايات، حملات متعددي را به نقاط مختلف اراضي فلسطين اشغالي انجام داده است. اين حملات منجر به ترس و وحشت صهيونيست‌ها شده است.

حملات حزب‌الله لبنان كه در حمايت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژيم اشغالگر به غيرنظاميان در جنوب لبنان انجام مي‌شود، به كابوسي براي شهرك‌نشينان صهيونيست تبديل شده كه چند ماهي است از ترس، از مناطق شمال اراضي اشغالي فرار كرده‌اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۵۳:۰۹ توسط:زهرا سلامي موضوع: نظرات (0)

بيانيه تحليلي ائتلاف مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي درباره تحولات منطقه

ائتلاف مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي(امناء) درباره تحولات منطقه بيانيه تحليلي منتشر كرد.

به گزارش ايسنا، متن اين بيانيه به شرخ زير است:

«بسم الله الرحمن الرحيم

يَا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ
اي اهل ايمان، با كافران از آنان كه با شما نزديكترند شروع به جهاد كنيد و بايد كفار در شما درشتي و نيرومندي و قوت و پايداري حس كنند، و بدانيد كه خدا هميشه با پرهيزكاران است.

بار ديگر وعده الهي بر بندگان پرهيزكار و دانلود بازي ۲۱ ايراني مجاهدش محقق شد و دستان انتقام الهي از آستين سبز پوشان سپاه اسلام بيرون آمد و با عمليات باشكوه «وعده صادق۲»گريبان ظالمان زمان را فشرد.

ائتلاف مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي(امنا) شهادت مجاهد كبير و پرچمدار مقاومت حجت الاسلام سيد حسن نصرالله را بر عمري مبارزه و مجاهدت به پيشگاه صاحب الزمان (ارواحنا له الفدا) و ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) تبريك و تسليت گفته و اين خون هاي پاك مجاهدان في سبيل‌الله را تحقق مسير عاشورايي نهضت مقاومت در پيروزي خون بر شمشير مي داند.

عمليات وعده صادق ۲ نشان داد كه ايران اسلامي با هدايت رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه اي در حمايت از مظلومان و پشتيباني از مبارزان محور مقاومت ذاره اي ترديد ندارد و هيمنه پوشالي استكبار جهانخوار هيچ ترس و واهمه اي در دلهاي آگاه و خداشناس ايجاد نخواهد كرد.

آنچه امروز و در آستانه دهه پنجم انقلاب روح الله(ره) به فرموده صريح رهبر معظم انقلاب اسلامي بر همه مسلمانان جهان فرض است حمايت همه جانبه از آرمان قدس شريف است كه بحمدالله در مسير نصرت نهايي قرار گرفته است اما آنچه در اين بزنگاه سرنوشت ساز تاريخ مهم است بصيرت مسلمانان و بخصوص ملت شريف و انقلابي ايران اسلامي است كه حركت بخش و الگوي مبارزين حق طلب جهان معاصر بوده اند از اين رو ائتلاف امناء بر خود فرض مي داند محورهاي اعتقادي و گفتماني خود را در اين برهه حساس به محضر ملت عزيز و سربلند ايران اسلامي عرضه نمايد:

۱- امروز در جنگ تركيبي، دشمن تا بن دندان مسلح به سلاح و رسانه از يك سو در شهرها بمب بر سر مردم بي دفاع مي ريزد و در سوي ديگر با سلطه بر رسانه افكار عمومي را گمراه و سعي در خلط صف دوست و دشمن دارد. حبل المتين جامعه ريسمان محكم ولايت است امروز اطاعت و پاي در ركاب ولايت داشتن، صراط مستقيم عبور از اين ميدان پرمخاطره است و تنها ميزان شناسايي دوست از دشمن در همه عرصه ها ميزان ولايت و التزام عملي به فرامين ولي زمانه است.

۲- نگاه ما به استكبار جهاني همان نگاه امام راحل است و در اين طريق، شعار و باورمان نه شرقي و نه غربي جمهوري اسلامي و در گام دوم امت واحده اسلامي است كه به يمن خون مطهر شهدا و رهبري حكيمانه حضرت آيت الله خامنه اي امروز در روند تكوين و تكامل است.

۳- امت نوپاي اسلامي امروز نيازمند همياري و فداكاري است. سران سياسي دولت هاي اسلامي و ملت هاي مسلمان بايد تكوين اين امت را باور كنند. به توانمنديهاي عظيم آن ايمان داشته و اين حقيقت را بشناسند كه قدرت اصلي مسلمانان و تنها طريق پيشرفت و سربلندي ايشان اتكا به يكديگر و ايجاد يد واحده است .تنها با يد واحده مي توان از يوغ استعمار شرق و غرب خلاص شوند و پله هاي پيشرفت و ترقي را بپيمايند. همانطور كه خداوند در قرآن شريف مي فرمايد: واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا

۴- هشت سال دفاع مقدس به ما فهماند كه غلبه ايمان هاي راسخ و عزم هاي پولادين بر تكنولوژي هاي نظامي دشمن، همان سنت الهي پيروزي خون بر شمشير است. پس امروزه نيز طبل پر صداي ماشين جنگي آمريكا و سگ هار صهيونيستش در دلها و اراده مردان و زنان الهي نمي تواند كمترين خللي وارد كند چرا كه ملتي كه شهادت دارد اسارت و ذلت ندارد و ظلم در طول تاريخ باقي نمانده و نخواهد ماند.

۵- دست آوردهاي پرشمار دفاعي ما پشتيبان محور مقاومت بوده و هست و امروزه اين امر مهم بايد در ميدان به رخ دشمنان در بالاترين سطح كشيده شود و پشتوانه محكم ملت هاي مظلوم و مسلمان منطقه باشد.

۶- آمريكا و دول غربي و سگ هار صهيوني در يك سال گذشته با به خون كشيدن بيش از ۴۰ هزار نفر از مردم بي دفاع غزه نشان دادند كه بر هيچ عهد و پيماني وفادار نيستند و اين خونخوارگي ضرورت تجديد نظر در دكترين دفاعي ايران اسلامي را به يك فوريت تبديل كرده و امروز بايد به يك مطالبه ملي تبديل شود.

۷- قطع كردن شريان‌هاي اقتصادي رژيم كودك كش صهيونيستي بخصوص در بخش هاي اقتصادي بايد در دستور كار همه دولت هاي اسلامي قرار گيرد و توسط همه مسلمانان آزاده مورد مطالبه جدي باشد.

۸- حمايت بدون لكنت از مردم شريف فلسطين، لبنان و سوريه بايد در دستور كار همه دولتمردان و سياستمداران نظام مقدس جمهوري اسلامي باشد و ساكتين و الكنان بدانند مورد مواخذه جدي امت حزب‌الله قرار خواهند گرفت.

در پايان ائتلاف مردمي نيروهاي انقلاب از عموم مردم شريف مي خواهد تا در حمايت از آرمان قدس و دفاع از ملت هاي مظلوم منطقه و اداي دين به خو ن شهداي طريق القدس همانطور كه در ۴ دهه گذشته نشان دادند محكم و استوار گام بردارند كه:
نصر من الله و فتح قريب»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۴۳:۴۰ توسط:زهرا سلامي موضوع: نظرات (0)

گنبد آهنين رسوا شد و كاري از آنها ساخته نبود!

به گزارش خبرنگار ايلنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نخستين ساعات شب گذشته ايران از عمليات وعده‌ي صادق ۲ رونمايي كرد. اين حمله با هماهنگي كامل ستاد نيروهاي مسلح كشور و در پي ترور شهيد اسماعيل هنيه در تهران و شهيد سيدحسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان و همراهانش در لبنان انجام شد.

بلافاصله پس از عمليات موشكي ايران كه با رمز يا رسول الله (صلي الله عليه و آله) انجام شد، شخصيت‌ها، مسئولان، رسانه‌ها و مردم در ايران و خارج از ايران، نسبت به اقدام بازي بلك جك آنلاين با پول واقعي ايران واكنش نشان دادند. صفحه رهبر انقلاب اسلامي در شبكه ايكس، با انتشار آيه «‌نَصرٌ مِنَ الله و فَتحٌ قرِيب…» ‬عمليات موشكي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عليه مواضع رژيم صهيونيستي واكنش نشان داد. مردم در شهرهاي مختلف ايران به خيابان آمده در روي پشت‌بام‌ها فرياد الله‌اكبر سردادند. در فلسطين، لبنان، اردن و عراق و بسياري ديگر از كشورها؛ مردم با ابراز خوشحالي، براي نابودي اسرائيل دعا كردند. در آن سوي ماجرا اما آمريكا و غرب، ايران را تهديد كرده و از رژيم صهيونيستي حمايت كردند!

ادامه‌ي اظهارنظرها به عمليات موشكي ايران هنوز ادامه دارد.

گنبد آهنين رسوا شد و كاري از آنها ساخته نبود!
حضرت آيت الله جوادي آملي از حمله ايران به اسرائيل به شدت استقبال كرد و آن را تير غيبي عنوان كرد كه از هر طرف آمد، گنبد آهنين را رسوا كرده و كاري از آنها ساخته نبود!

آيت الله جوادي آملي در ابتداي جلسه درس امروز خود با اشاره به حمله موشكي وعده صادق بيان داشتند: اميدواريم اين عنايت الهي كه اين عزيزان ارتش و سپاه و وزارت دفاع انجام دادند، اين صهيونيست بين الملل و خائن را سر جاي خود بنشاند.

ايشان اظهار داشتند: اين ايام اخبار تلخ و شيرين فراوان بود، شهادت سيد جليل القدر و بزرگوار و رهبر حزب عزيز و شريف لبنان نگراني همه را فراهم كرد و داغي بود بر دل همه ما، گرچه حشر ايشان با اولياي الهي و شهداي كربلاست و زحمات ايشان، خدمات ايشان، كوشش‌هاي ايشان، رهبري‌هاي ايشان در نامه اعمالشان ثبت خواهد شد و با انبيا و اولياي الهي محشورند.

ايشان سپس با اشاره به حمله موشكي وعده صادق كه شب گذشته توسط عزيزان سپاه و ارتش انجام شد، اظهار داشتند: «بنازيم دستي كه انگور چيد * مريزاد پايي كه در هم فشرد» اين عنايت الهي است كه اين عزيزان ارتش و سپاه و وزارت دفاع را موفق كرده است، اين صهيونيست بين الملل و خائن را سر جاي خود بنشانند، آن‌ها حتي فرصت نكردند كه از گنبد آهني‌شان استفاده كنند! تير غيبي كه از هر طرف آمد، اين گنبد را رسوا كرده و كاري از اينها ساخته نبود!

ايشان ادامه دادند: اين عنايت الهي بود كه به بركت خون اين سيد جليل القدر نصيب عزيزان ارتشي ما، دفاعي ما، سپاهي ما و همه ملت ايران اسلامي شد. اميدوارم ذات اقدس الهي به فرد فرد اينها و به فرد فرد شما بزرگواراني كه رهبري اين جمعيت را به عهده داريد، و دعا براي جمعيت مي‌كنيد، به همه شما و به ايشان خير و سعادت و سيادت دنيا و آخرت مرحمت كند، و اين خطر كساني كه از صدر اسلام مزاحم اسلام و مسلمان بودند از خيبر و بعد از خيبر، خداوند اينها را سر جاي خودشون بنشاند و اميدواريم كه همه اينها مشمول عنايت ويژه صاحب اصيل و اصلي يعني وجود مبارك حضرت ولي عصر (عج) باشد، وقتي آن حضرت عنايت بكند، همه اين عزيزان راضي خواهند بود.

به هرگونه تجاوز مجددي پاسخ محكمتر از قبل دهيد
حضرت آيت الله نوري همداني نيز به نيروهاي مسلح كشورمان توصيه كردند كه به هرگونه تجاوز مجدد رژيم صهيونيستي به خاك ايران پاسخ محكمتر از قبل دهيد.

آيت الله نوري همداني در پيام خود از حمله موشكي نيروهاي مسلح به رژيم صهيونيستي قدرداني كردند.

متن پيام به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحيم

حملات گسترده نيروهاي مسلح در شب گذشته براي دفاع از حقوق مشروع خود و پاسخ به تجاوزات رژيم غاصب و كودك‌كش صهيونيست موجب تقويت جبهه مقاومت و شادي دل ملت ايران گرديد و عزّت نيروهاي مسلح ما خصوصاً هوا و فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نمايان‌تر شد.

اينجانب ضمن قدرداني از همه عزيزاني كه در عمليات مقتدرانه شب گذشته نقش داشته‌اند، تاكيد مي‌كنم به هر گونه تجاوز مجدد از طرف رژيم صهيونيستي به خاك ايران اسلامي پاسخ محكم‌تر از قبل داده شود.

از پروردگار متعال توفيق همگان را مسئلت مي‌نمايم.

«إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبّتْ أَقْدَامَكُمْ»

سقوط اسرائيل وعده‌اي كه به زودي محقق مي‌شود
جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در بيانيه خود اعلام كرد كه ايران، امروز در دفاع از خود و مظلومان، هر تجاوزي را قاطعانه پاسخ خواهد داد.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم در تقدير از اين اقدام تلافي جويانه كه برابر حق قانوني كشور انجام گرفت، بيانيه‌اي صادر كرد و در آن نوشت:

«بسم الله الرحمن الرحيم

«وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارينَ مُبيرِ الظّالِمينَ»

ستايش خداي را كه درهم شكننده سركشان و نابودكننده ستم‌كاران است

موشك‌باران موفق و حمله قاطعانه سپاه پاسداران با حمايت ارتش و وزارت دفاع، به مواضع نظامي، امنيتي و مراكز راهبردي رژيم اشغالگر قدس در عمليات وعده صادق ۲، موجي از شادي و غرور را در امت اسلامي برانگيخت.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن تقدير از فرزندان ملت در نيروهاي مسلح اعلام مي‌دارد؛ اقتدار امروز نيروهاي مسلح سرافراز ما و توانمندي‌هاي شگفت‌آور آن‌ها در توليد تجهيزات دفاعي و بازدارنده و رسيدن به خودكفايي در تأمين نيازهاي دفاعي كشور، حاصل انقلاب اسلامي و پشتيباني‌هاي گسترده مردم است.

ايران، امروز در دفاع از خود و مظلومان، هر تجاوزي را قاطعانه پاسخ خواهد داد. سقوط اسرائيل وعده حقي است كه به زودي محقق خواهد شد و بي‌شك جمهوري اسلامي ايران در تحقق آن نقشي محوري و اساسي دارد. اقتدار امروز ما در مبارزه با جبهه ظلم و استكبار جهاني، ثمره هدايت‌هاي داهيانه مقام معظم رهبري -دام الله ظله- است.

به شكرانه نعمت ولايت و وجود فرماندهي معظم كل قوا، حضرت امام خامنه‌اي جَبهه سپاس بر آستان الهي مي‌ساييم. اميد است در ظل توجهات حضرت وليعصر -عجل الله تعالي فرجه- و هدايت‌هاي رهبر فرزانه انقلاب و حضور دشمن‌شكن مردم شريف، ايران اسلامي همچنان بر مدار عزت و اقتدار، پايدار و مستدام باشد و در منكوب كردن ستمگران، مشمول امداد و نصرت الهي گردد، إن‌شاءالله.»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۴۵:۵۱ توسط:زهرا سلامي موضوع: نظرات (0)

تصويري از هواپيماهاي فرسوده در فرودگاه امام

تسنيم: در حالي پرونده هواپيماهاي فرسوده پارك شده در شهر فرودگاهي امام (ره) همچنان باز است كه تصويري از اين هواپيماها منتشر شده است‌.

مديرعامل شهر فرودگاهي امام خميني (ره) اوايل ماه گذشته با بيان اين‌كه شركت‌هاي هواپيمايي بايد هواپيماهاي رده خارج شده را تعيين تكليف كنند خواستار فشار سازمان هواپيمايي كشوري به ايرلاين‌ها براي انجام اين كار شده بود.

سعيد چلندري اجاره پاركينگ بازي بوم هواپيما در فرودگاه را ناچيز عنوان كرده و با تهديد شركت‌هاي هواپيمايي افزود: 20 هواپيما رده خارج در محوطه فرودگاه پارك شده كه ايرلاين‌ها بايد آنها را به‌عنوان ضايعات بفروشند.

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي گفته بود: شركت‌هاي هواپيمايي تعدادي هواپيماي اسقاطي دارند كه در رهن بانك هستند و امكان تعيين تكليف آنها تا زماني كه بانك نخواهد، وجود ندارد. براي تعيين تكليف اين هواپيماها بايد ايرلاين‌هاي مربوطه و بانك‌ها با هم به توافق برسند.

ساماني از فراهم شدن امكان بازيافت هواپيماهاي فرسوده در همدان خبر داد و گفت: به‌تازگي مركز بازيافت هواپيما با همكاري شهرداري در همدان راه‌اندازي شده است. اين مركز به ايرلاين‌ها اعلام كرده مي‌توانند هواپيماهايي كه از چرخه پروازي خارج شده‌اند را به اين مركز منتقل كرده و در سال اول تخفيفات و تسهيلاتي براي ايرلاين‌ها جهت عدم دريافت هزينه پاركينگ در نظر گرفته شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۱۶:۱۶ توسط:زهرا سلامي موضوع: نظرات (0)